۱۳۹۵ خرداد ۳۰, یکشنبه

آش عدس و آبغوره


آش عدس و آبغوره

هیچی بدتر از یه سرما خوردگی طولانی مدت نیست که باعث ضعیف شدن بدن میشه ، امروز در فریزر رو باز کردم و با یک عدد قلم گوساله که قبلا خریداری کرده بودم روبه رو شدم و چی بهتر از درست کردن یه آش خوشمزه برای پسر جانمان  که کلی هم خاصیت داره.... با من همراه باشید با دستور این آش خوشمزه ...pegah

مواد لازم :

قلم گوساله 1 عدد
عدس 2 پیمانه
برنج نیم دانه 1 و 1/2 پیمانه
لوبیا چشم بلبلی 1/2 پیمانه
آبغوره 1/2 استکان
آب 8لیوان
سبزی آش 500 گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
زردچوبه و ادویه گوشت 1 قاشق چایخوری
پیاز خام و خرد شده 1 عدد بزرگ
پیاز داغ 3 قاشق غذاخوری


اول از همه قلم را به همراه برنج و 8 لیوان آب و پیاز خام خرد شده و زردچوبه و ادویه گوشت  روی حرارت بگذارید تا خوب برنج باز شه و قلم ،همه عصاره خودش رو پس بده . بعد عدس و لوبیا چشم بلبلی رو که از 1 ساعت قبل خیس کرده بودید به آش اضافه کنید و اجازه دهید خوب بپزند .
وقتی حبوبات پخت  قلم را از توی دیگ درآورده و مغز قلم را توی آش  و خود قلم را دور بریزید .

حالا سبزی آش را اضافه کرده و نمک  و پیاز داغ را هم به آش اضافه کنید و اجازه  دهید آش جا بیفته در انتها آبغوره را به آش اضافه کرده و بعد از 5 دقیقه جوشیدن از روی حرارت بردارید و آنرا با تزئین فلفل سیاه نیم کوب و پیاز داغ سرو کنید . نوش جان ... pegah

۱ نظر:

  1. با عرض سلام و تشکر بابت وبلاگ و مطالب بسیار خوبتون
    من یک وبسایت شیرینی پزی با توضیح مرحله به مرحله و تاریخچه دارم اگر صلاح می دونید وبسایت من رو هم توی لیست وبسایت ها بذارید.
    www.spbaking.com

    پاسخحذف