۱۳۹۲ آذر ۲۷, چهارشنبه

مرغ رست شده با سس پستو





مرغ رست شده با سس پستو

راستش هنوز هم که به عکسهای این غذا نگاه می کنم دلم می خواد دوباره این غذا را درست کنم  .. :)))))  واقعااااا مزه عالی ای داره شما هم حتما یکبار امتحان کنید  مزه دار کردن مرغ با این سس معرکه است حتی برای من از مزه پاستا با سس پستو هم خوشمزه تر بود . 

سینه مرغ 1 عدد ( از بقیه قسمتهای مرغ هم می تونید استفاده کنید. )
لیمو ترش تازه 1 عدد
سس پستو 5 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم



سینه مرغ را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. و مرغ را فیله کنید ( استخوانهای مرغ را بگیرید )
حالا بوسیله چاقو مانند تصویر برشهای مورب کمی عمیق روی مرغ ایجاد کنید.
تمام قسمتهای مرغ را با آبلیمو تازه و نمک و فلفل مزه دار کنید.


حالا سس پستو را خیلی خوب به دو طرف مرغ بمالید . و توی قسمتهای برش خورده هم با سس پر کنید.
سینه مرغ را توی یک ظرف گذاشته و روی ظرف را بپوشانید و به مدت 5 تا 6 ساعت یا یک شب تا صبح توی یخچال بگذارید تا مرغ حسابی مزه دار بشه.
فر را روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.
یک مقدار فویل برش بزنید و کمی روغن روی فویل بریزید و مرغ مزه دار شده را روی روغن بگذارید .
حالا فویل را ببندید به صورتیکه  هیچ درزی نمونه . فویل را توی ظرف فر بگذارید و ظرف را توی فر گذاشته و به مدت 25 تا 30 دقیقه اجازه دهید مرغ بپزه .
بعد فویل را از توی فر درآورده و سرش را باز کنید و گریل بالای فر را روشن کنید و دوباره مرغ را توی فر گذاشته تا روی مرغ هم برشته شود.
حالا مرغ را توی ظرف سرو بگذارید و روی رست را با کمی سس پستو بپوشانید و با سیب زمینی تند برشته سرو کنید.نوش جان...... pegah

 نکته: میزان پخت مرغ به اندازه مرغ بستگی داره هر چی مرغ بزرگتر باشه زمان پختش هم بیشتر میشه .

۲ نظر:

  1. خیلی عالیه پگاه جون. من اونجا بودم خودم درست می کردم سس پستو ولی اینجا اماده اش ارزون تر تموم می شه و نمی صرفه درست کردنش....به هر حال ادیه سرو خوبی یه. مرسی :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنونم گلم ... راستش خوبی نوع آماده اش اینه که همیشه در دسترس است باورت نمیشه یه مدت که به سختی دنبال پنیر پارمژان می گشتم برای درست کردن این دستور !!!!!! ..... راستی اگه فرصت کردی درست کن خیلی خوشمزه است ... :)

      حذف