۱۳۹۲ آذر ۳, یکشنبه

گاناش



گاناش

واقعااا گاناش مزه عالی ای داره چه برای روی کیک چه برای وسط کیک...  یه رویه  آسون  و خوشمزه برای انواع کیک و کاپ کیک است. من همیشه میزان خامه و شکلات را مساوی می ریزم شما می تونید میزان خامه را کمتر و یا میزان شکلات را بیشتر کنید این سلیقه ایی است. در ضمن مزه و رنگ گاناش به شکلاتی که استفاده می کنید بر می گرده یعنی می تونید با انواع شکلاتهای رنگی یا شیری یا تلخ این رویه را درست کنید. 

شکلات تخته ای 200 گرم ( من همیشه از شکلات چیپسی یا از شکلات 56% آیدین استفاده می کنم چون هم رنگ خوبی به گاناش می ده و هم شیرینیش میزون است  )
خامه صبحانه 200 میلی لیتر یا ( 1 بسته ) ( من از خامه کاله  استفاده می کنم )
کره 30 گرم 
وانیل در صورت تمایل  ( من هیچ وقت نمی ریزم ولی اگه شما دوست دارید برای عطر بیشتر گاناش می تونید استفاده کنید )

گاناش را هم میشه به روش بن ماری ( روی بخار آب ) درست کنید و هم روی حرارت مستقیم فقط نکته مهمش اینه که حرارت باید خیلی کم باشه )

خامه و شکلات را روی حرارت خیلی کم بگذارید و هم بزنید تا مواد ذوب شوند .

وقتی یکدست شد کره را اضافه کنید و هم بزنید تا کره کاملا توی گاناش حل بشه . ( دلیل استفاده از کره اینه که باعث براق تر شدن گاناش میشه اگه دوست ندارید می تونید از دستور حذفش کنید ).
گاناش نیمه گرم و روان برای ریختن روی کیک سرد بسیار مناسب است اگه هم دوست دارید توی قیف بریزید و با ماسوره به آن فرم بدید باید بگذارید سرد بشه و خودشو بگیره.....pegah


۴ نظر:

  1. ممنون باید خوشمزه باشد:)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آره نیلوفر عزیز هم خوشمزه است هم سریع آماده میشه :)

      حذف
  2. گاناژ همیشه کار راه اندازه ، دستت درد نکنه بابت این پست خوبت

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش می کنم رز عزیزم گاناش یکی از رویه های مورد علاقه منه هم توش شکلات داره هم اینکه بدون دردسر درست میشه ;)))

      حذف