۱۳۹۲ مهر ۱۱, پنجشنبه

آب انار ترش خانگی



 آب انار ترش خانگی

انار ترش
مخلوط کن
صافی با منفذ ریز 
بطری پلاستیکی



این آب انار با انارهای محلی گیلانی درست میشن که فصل پاییز زمان برداشتشونه این انارها کوچک و با پوستی سبز و خالدار هستند و طعم و مزه بسیار تررررررشی دارند که بیشتر برای غذا و چاشنی استفاده میشه  و  اگه مثل من خوردن غذاهای ترش را می پسندید حتما درست کردن این آب انار را بهتون پیشنهاد می کنم  . البته درست کردن آب انار و رب انار کمی وقت گیر است ولی برای من خیلی لذت بخش بود چون همیشه از بازار خریداری می کردم و اینبار توی خونه بهترینشو را خودم تهیه کردم  :)

اول از همه انارها را دون کنید بعد انار ها را توی مخلوط کن بریزید و مخلوط کن را روشن کنید و کمی میکس کنید تا حسابی آب دونه های انار گرفته بشه .( یادتون باشه توی آب انار از آب استفاده نمی شه چون باعث کپک زدگی آن میشه.)



حالا توی یک کاسه بزرگ یه صافی با سوراخهای ریز بگذارید و تمام مواد  توی مخلوط کن را توی صافی بریزید و با یه قاشق چوبی هم بزنید تا آب انار از تفاله انار جدا بشه .( برای  درست کردن رب انار  می تونید از این تفاله ها باز هم استفاده کنید و آنها را دور نریزید. ) 

حالا تفاله ها را به کناری گذاشته و دوباره آب انار را یکبار دیگه از صافی رد کنید. به این ترتیب آب انار را دو بار یا سه بار از صافی رد کنید تا آب انار شفافی داشته باشید. ( در عکس زیر آب انار را یکبار از صافی  رد کردم ولی دو یا 3 بار دیگه اینکار و انجام دادم وعکس ابتدایی و انتهایی را که ببینید میزان پالپهای انار کمتر شده ... البته با گذشت چند ساعت همه پالپ ها ته نشین میشن  . )

بعد هم آب انار را توی بطری تمیز نگه داری کنید..... pegah

نکته: آب انار تازه کمی گاز دار است برای اینکه گاز آن خارج شود اگه آب انار را توی بطری پلاستیکی ریختید به اندازه سر یه سوزن سر بطری را سوراخ کنید تا گازهای جمع شده از آن خارج شود. یا اینکه سر بطری را شل ببندید تا گاز آن خارج شود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر